סיפורי ניסים מאגרות קודש

סיפורי מופת אישיים וניסי הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות אגרות קודש

הדרך שלי…

שני עם בעלה אחרי החתונה

שני עם בעלה אחרי החתונה

שמי שני. גדלתי בבית מרוקאי מסורתי מלא אמונה, ובגיל הרך למדתי במוסדות חב”ד עד כיתה ג’, וכל ילדותי גדלתי על תורת החסידות, תפילות, מצוות מסויימות שנותרו אתי עד בגרות, אך לאחר מכן עברתי לבתי ספר חילוניים ומשם המשכתי גם לצבא לשירות קבע ארוך.

לפני כשלוש וחצי שנים שודר בערוץ 10 סרט על דמותו של הרבי וסודו. מיד כשצפיתי בסרט צפו זכרונות הילדות שלי והבנתי מהר מאד לאן הנשמה שלי שייכת.

נכנסתי לאינטרנט ובחיפוש גוגל מהיר נכנסתי לאתר אגרות הקודש, לא הבנתי כל כך מהן אגרות קודש ומה עושים איתן אבל כתבתי מהרבי בקשה לברכה. לאחר מכן נכנסתי לעוד אתרים של חב”ד ונתקלתי באיגרת יוצאת דופן של הרבי בנושא השבת. תוך חודשיים שלושה קיבלתי על עצמי שמירת שבת.

ומשך שנתיים אחרי, אני עדיין רווקה נהנתנית תל אביבית לחלוטין, ויחד עם זה המשכתי לכתוב לרבי שליט”א מלך המשח באגרות קודש באופן עצמאי, עם ניסיון להבין את האגרות ולפענח אותן לעצמי, והמשכתי את הקשר גם דרך צפיה בסרטים של הרבי.

איגרת קודש אחת לפני כשנה וחצי זכורה לי במיוחד. כתבתי לרבי שהרגשתי שאני בפרשת דרכים וצריכה לבחור איזה בית עליי להקים. כתבתי לרבי באתר וקיבלתי אגרת מפורשת שאני צריכה להקים בית על יסודי התורה והמצווה עם בחור שלומד תורה. לא הבנתי כל כך את תוכן האיגרת היות ועדיין הייתי רחוקה מאד מסגנון החיים של שמירת מצוות, למרות שכבר שמרתי שבת.

עקב תשובת הרבי שליט”א מלך המשיח, ההתלבטות שלי לגבי אותו בחור נמשכה. כתבתי כמה פעמים, ושוב קיבלתי בכל פעם אגרות עם אותו תוכן!

יצרתי קשר עם הרב אלימלך שמופיע באתר אגרות קודש כמתרגם והוא שאל אותי אם אני מכירה ברמת אביב את המדרשה והוא מציע לי להיכנס כי ברור מהאגרת שהרבי מעוניין שאני ייכנס למסגרת לימודי חסידות. לא הבנתי כל כך מה זו מדרשה ועל מה הוא מדבר והמשכתי בחיי.

כעבור חודשיים שלושה סיפרה לי חברה שהיא מכירה בחורה בשם פנינית , שהיא חב”דניקית וחזרה בתשובה . גם ידוע לה שיש שיעורים בממעל ממש ברחוב קינג ג’ורג’ בתל אביב ואולי כדאי שאנסה ללכת. באחד הערבים עברתי במקום והחלטתי להיכנס ,בדיוק כשהגעתי למקום יצאה בחורה ושאלתי אותה לשמה ובהשגחה פרטית- שמה פנינית והיא הבחורה עליה סופר לי (!) פנינית לקחה אותי יד ביד , סיפרה לי כיצד חזרה בתשובה ומהר מאד הבנתי שאני נדרשת לקבל על עצמי עוד, ומיד קיבלתי על עצמי גם צניעות ומצוות נוספות, חת”ת והתחלתי ללכת לשיעורי חסידות. לפתע חשתי מבולבלת מאד. לא הבנתי מה זה חב”ד ומה ההבדל בין זרמים אחרים שהרי הייתי הולכת במקביל לשעורים בזרמים אחרים אך דבר אחד ידעתי – הרבי הוא מלך המשיח ואליו אני מחוברת בנימי נשמתי.

הוצע לי להיכנס למדרשת פנימיות ברמת אביב אך סירבתי ולא מצאתי את כוחות הנפש לצעד כזה משמעותי ביחוד מול המשפחה והסביבה, שלא הבינה מה עובר עלי. וכך יצא שפשוט נחלשתי פיזית, חליתי ולא הצלחתי להתרומם ממיטת החולי. כמובן שמיד כתבתי לרבי והתשובה שקיבלתי הדהימה אותי- שיהודי נדרש לקיים תורה ומצוות וזו הדרך להרגיש טוב יותר, ותוכן הדברים היה שמאותתים לאדם משמים בכל מיני דרכים אך כשהוא ממשיך לסרב עשוי ללמוד חלילה בדרך הקשה.

מיד נכנסתי לקישור “צור קשר” באתר אגרות קודש ופניתי לרב אבי בן שמעון לסיוע בפירוש האגרת. לא הבנתי מה עלי לעשות , הייתי מבולבלת נורא ולא ידעתי באיזו דרך לבחור. אבי הקשיב לדברים, קרא את האיגרת ויש לציין שגם באותה נקודה האיר לי ממש והסביר לי שאוכל להבין מה זה חב”ד, מהם הזרמים האחרים, איך ניתן לבחור דרך, איך אוכל לדעת מה הדרך שמיועדת לי, מהי עבודת השם ועוד. ודבר אחד היה ברור לו מהאגרת אני צריכה להתחזק בלימוד החסידות. באמת שלאחר השיחה לא היה לי ספק וכעבור שבועות מספר בהשגחה פרטית הגעתי להפרשת חלה ושם פגשתי לראשונה את המשפיעה שלי, נחמי גפני. נוצר בינינו חיבור מיידי ומשיחה ראשונית היא אמרה לי שעלי להיכנס למדרשת פנימיות והיא תדריך אותי בנושא. באותו הערב כתבנו לרבי וקיבלנו תשובה מאלפת ומדוייקת בנושא לימודי פנימיות התורה בעיר תל אביב. כעבור כשבוע בסיעתא דשמיא ענקית, נכנסתי למדרשת פנימיות.

בי’ שבט כתבתי לרבי שנכנסתי למדרשה ושאני מבקשת ברכה להתקשרות, לחום חסידי והתשובה שקיבלתי מהרבי היתה כל כך מדויקת- שהוא מברך אותי בחום חסידי. בדיוק מופלא.

כעבור מספר שבועות כתבתי שוב לרבי ממדרשת פנימיות בנושא לימודים. והפעם קיבלתי תשובה אחרת לחלוטין- הרבי כתב שאינו מבין מדוע אינו כותב כהרגלו בנושא שידוכין והרי זו מצווה דאורייתא להקים בית בישראל! קראתי את האגרת ונדהמתי. מכיוון שעם כניסתי למדרשה באמת הנחתי לנושא השידוכין, בסביבה שלי הוסבר לי שנדרש מעט להמתין מכיוון שרק נכנסתי וצריך באמת להתחזק בדרך ולהמתין ולכן לא יצרתי קשר עם שדכניות גם לא ממש הבנתי איך הדברים עובדים. יש לציין שבזמן הזה עמדתי בקשר עם הרב אבי בן שמעון שהרגיע אותי והסביר לי שבאמת צריך להיכנס קודם לעומק העניינים בחסידות ובמדרשה ושכעבור זמן בע”ה אוכל לצאת לשידוכים ללא דאגה. והנה פתאום מגיעה הנחיה לצאת לשידוכים מכיוון לא צפוי- מהרבי מלך המשיח בכבודו ובעצמו. התרגשתי נורא , שוחחתי עם המשפיעה שלי והשדכנית של המדרשה ובתוך שבוע בלבד הגיעו 3 הצעות שידוכים מ-3 גורמים שונים.

ההצעה השלישית שהגיעה נראתה הרצינית ביותר ולאחר פגישה או שתיים עם הבחור שוב כתבתי לרבי ואפילו ציינתי כי הבחור הינו כהן, ומבקשת ברכה להמשך. הרבי כתב אגרת מרגשת מאד העוסקת בברכת כוהנים, שצריכה להתקיים באהבה והקב”ה בהתאם משפיע גם לכהנים באהבה, היינו בטוב הנראה. היה לי ברור מאגרת זו שהכיוון הוא חיובי. ואכן, ברוך השם, בפגישה השביעית סגרנו להתחתן. יש לציין שזה קרה בז’ ניסן, שלושה וחצי חודשים בלבד לאחר שנכנסתי למדרשת פנימיות. בי”א ניסן כתבנו לרבי על ההחלטה להתחתן ובכ”ח ניסן היה הוורט.

כבעלת תשובה, נתקלתי בקשיים רבים בזמן ארגון החתונה (אף פוטרתי ממקום העבודה שלי מיד לאחר החתונה) וכתבתי על כך לרבי כיוון שחשתי שאני ממש נתקלת בקשיים בארגון החתונה מצד הסביבה. אגרת מרגשת שקיבלתי מהרבי בנושא תיארה את בר המצווה שערך אברהם אבינו ליצחק בנו, ולבר המצווה הזו הוא הזמין את עוג מלך הבשן שהגיע לבר המצווה ולעג לאירוע ושבכל דור ודור קיימים “עוגים” גדולים בגשמיות ובחומריות הלועגים אך אבותינו לימדונו לא להתפעל. וכך קיבלתי מהרבי כוחות מחודשים להתחתן באופן החסידי ביותר בבית רבקה בכפר חב”ד. זכות גדולה.

נס נוסף שקרה – בזמן שהחתן המיועד היה אצל הרבי לפני החתונה, ביקשתי ממנו שינסה בבקשה להביא לי עם שובו דולר של הרבי. שכן במשך 3 שנים ייחלתי לקבל דולר וברכה של הרבי. החתן הסביר לי שזו משימה לא פשוטה והוא אף ניסה אך לא עלה בידו למצוא.

עם שובו, יצר החתן קשר עם הרב אבי בן שמעון וביקש את עזרתו בנושא, בייחוד כי אבי מכיר את סיפור חזרתי בתשובה והחשיבות של הדולר עבורי. אבי מיד יצר קשר עם אנשים רבים בניסיון לאתר דולר עבורי. ביום החתונה, עם הגעתי לכפר הגעתי מיד ל-770, להתפלל מנחה ליד חדרו הקדוש של הרבי. מיד כשירדתי מהרכב ניגש אלי בחור מבוגר, יונה שמו ושואל האם אני שני.

השבתי שכן ולא הבנתי מאיפה הוא מכיר אותי. הוא מיד הגיש לי מסגרת ובתוכה דולר של הרבי וציין שזה עבורי. נדהמתי. לא הבנתי מאין הוא הגיע אלי ואיך זכיתי כך לקבל דולר והוא הסביר לי שהוא היה צלם ב770 והוא שמע את סיפורי ונורא התרגש לכן החליט להיענות לבקשת חתני להביא לי דולר.

אימי פרצה בבכי מהתרגשות. כל זמן החופה החזקתי את הדולר בידי. ומיד לאחר שהסירו לי את ההינומה בסיום החופה, ניגש אלי הרב אבי בן שמעון, הושיט לי דולר נוסף ואמר לי ” את זה תתני לבעלך”. חשוב לציין גם לפני שהגעתי לחב”ד הייתי קוראת המון אגרות, מכתבים, סרטונים של הרבי, סיפורי ניסים ותמיד התפללתי לקבל דולר של הרבי ואפילו תהיתי איך אקבל דולר כזה.

והנה הרבי זיכה אותי לפרס זה ביום הגדול והחשוב בחיי. גם זיכה אותי להתחתן עם חסיד תמים וגם זיכה אותי לכפל דולרים.. הודו לה’ כי טוב!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

One Response so far.

  1. דניאל says:

    דניאל בת ניקול זיווג והצלחה בלימודים

You must be logged in to post a comment.

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook

נעלם. בבת אחת.

יש בעיות ויש בעיות. יש בעיות קטנות ושוליות, עליהם ...

נס 'על המקום'

היה זה לפני כשבועיים. מספר 'תמימים' - בחורים הלומדים בבית ...

דאגה בלב – יסירנה

  את הסיפור הבא חוויתי מקרוב, משום שגיבורי הסיפור הם ...

לעוררו עוד הפעם

מספרת גברת לימור חדד מבאר שבע: לפני כשנה וחצי, בעלי, ...

בדיקת מזוזה חדשה

שמי איציק בלולו. בדרך כלל אני לא נוהג לכתוב פה ...

פקיחת עיניים למצב קורונה

ביום אחרון של פסח עלו לי כמה רעיונות לגבי מצב  ...

הרבי מליובביץ' הוא המשיח על פי מק

צפו ברב מיכאל לסרי, בסרטון שעלה לרשת בשעות האחרונות: הרבי ...

אלפי פלאות נוספו באתר אגרות קודש

עוד לפני ג' תמוז. כאשר היו מצבים שאי אפשר שהמכתב ...

מכתב אחד והאבן יצאה

אצל רבים ברחבי העולם, הפך האתר אגרות קודש, לכתובת הישירה ...

רותם עבר פעמיים השתלת ריאות. נס ב

ב"ה. שמי רותם שרעבי. גדלתי בקרית ארבע להורים ומשפחה ...