סיפורי ניסים מאגרות קודש

סיפורי מופת אישיים וניסי הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות אגרות קודש

כך זכינו שהרב אליהו יהיה הסנדק

מספר הרב חיים ששון מביתר עילית, על מופת מיוחד שאירע לו עם הרב מרדכי אליהו.

לפני למעלה מ-11 שנים, בכ”ט בטבת תשנ”ט נולד לנו בשעה טובה בננו מנחם מענדל שי' ששון.

היתה לי התלבטות מסויימת לגבי מי יהיה הפעם הסנדק בברית. מכיון שזכיתי להיות קשור עם פסיקותיו והדרכותיו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ”ל בתחילת תהליך התשובה שלי (ב'מכון מאיר' שליד ישיבת 'מרכז הרב') עוד לפני 29 שנים, ובכל פעם שנולד לי בן רציתי שהראשון-לציון יהיה הסנדק ו…כל פעם מסיבה אחרת זה לא הסתדר ולא זכינו, אמרתי לעצמי שאולי הפעם זה יסתדר אי”ה.

החלטתי לכתוב לרבי שליט”א מלך המשיח, על כך ב'אגרות-קודש' ולאחר שכתבתי מה ההתלבטות וציינתי את שמו של הרב מרדכי אליהו זצ”ל, יצאה לי תשובה מאוד ברורה. בצד ימין הוזכר השם “מרדכי הצדיק”, ומן הצד השני היה כתוב:”מחשובי הרבנים”!

באחת, נסתלקה ההתלבטות וכעת החלה ההשתדלות לסדר את הענין ולדאוג שזה יקרה בפועל. פניתי לביתו או ללשכתו של הראשון לציון והסבירו לי יפה שהרב לא חש בטוב בשבועות האחרונים וממש לא יוצא מביתו מזה כמה שבועות בשל חולשה וכו'.

לא ידעתי מה לעשות, אמרתי לעצמי חכה עוד יום-יומיים אולי הרב ירגיש יותר טוב לקראת מועד הברית ביום ז' שבט, ונסה שוב. ניסיתי ו… הסבירו לי שאין על מה לדבר הרב לא יוצא לשום ארוע בשבועות האחרונים. כמעט והרמתי ידיים… ואיני זוכר בדיוק איך, אבל פגשתי מישהו מהמקורבים שיחד זכינו לארגן עצרות תפילה בכותל המערבי באותם שנים, וסיפרתי לו על לידת הבן ועל הרצון העז שהרב יהיה הסנדק, אבל… הרב לא מרגיש טוב, ואיני יודע מה לעשות (לא סיפרתי עדיין לאף אחד על התשובה ב'אגרות-קודש') אבל יש לי רצון עז ו'הרגשה' חזקה שהרב מרדכי אליהו חייב להיות הסנדק. אמר לי אותו מקורב לרב: “שמע חיים, יש ארוע אחד שהרב אמר שהוא חייב ללכת אפילו לכמה דקות לברך את הקהל ולחזור מיד לביתו, כי הוא חייב זאת ל'בבא-סאלי' זי”ע בגלל הקשר המיוחד שהיה ביניהם – וזוהי הילולת הבבא סאלי שתערך במוצאי-שבת (ד' שבט) כאן בירושלים באולמי “היכל דוד” הסמוכים לקרית משה שבה מתגורר הראשון לציון. לך להילולא, חכה לו במעלית, איך שהוא יוצא נסה את מזלך ו… תפנה אליו ישירות”. קפצתי על הרעיון, וכך עשיתי.

באותה תקופה שידרתי בתחנת הרדיו “קול הנשמה” והיתה לי תוכנית פופולארית (“קול מבשר”) במוצאי שבת. הפעם נאלצתי לקצר טיפה ו'טסתי' במהירות לאולם שבו נערכה ההילולא לכבוד רבי ישראל אבוחצירא זצוק”ל.

חיכיתי לראשון-לציון שיצא מהמעלית, ומיד ניגשתי אליו לבשר לו שנולד לי בן בשעה טובה ומוצלחת. הרב חייך ובשמחה לחץ את ידי ובירך אותי שאזכה להכניסו בבריתו של אברהם אבינו “בעתו ובזמנו”. מיד אמרתי לרב שאני מבקש לכבדו בסנדקאות בברית הזו.

הרב הביט בחיוך (של חמלה) לימינו ולשמאלו לכיוון עוזריו ואמר:”תשאל אותם, אני ללא יוצא לשום מקום כבר כמה שבועות, רק להילולת ה'בבא-סאלי' שזה קרוב ורק לכמה דקות ואני מיד חוזר. איני חש בטוב בזמן האחרון”.

אמרתי לרב אליהו זצ”ל: “הרב! אני עושה את הברית בגבעת שאול 2 דקות מהבית של הרב ובאיזה שעה שלרב נוח, ובלבד שהרב יהיה הסנדק!” וכשראיתי שהרב (בענווה המאפיינת אותו) כאילו מתלבט כי לא נעים לו לדחות את בקשתי.

המשכתי “להתחנן”: “הרב! בבקשה! בשלושת הבנים הקודמים היית בריא והרגשת טוב אבל זה לא הסתדר [פעם בגלל שזה היה בשבת כשגרנו בקרית-ארבע], הילד הזה הוא ילדנו ה'אחד-עשר' [בלי עה”ר] לא מגיע לאמא ל-11 שתשמח אותה בסנדקאות על בנה”??

ה'טיעון' האחרון 'הכריע את הכף' והרב מרדכי אליהו זצ”ל 'נכנע' ואמר: “אתה צודק – מגיע לה! למרות שקשה לי, אני מסכים, אני בא”!

לשמחתי לא היה גבול, הודיתי לו מאוד ורצתי הביתה לבשר למשפחה שבחסדי השם זכינו וזכה מנחם-מענדל שי' שהראשון-לציון הרב מרדכי אליהו יהיה הסנדק!

עשיתי את כל התיאומים הנדרשים עם המזכירים, וב-3 אחר הצהרים נערכה הברית ברוב עם כמתוכנן על ברכיו של הראשון לציון זצ”ל – ידיד הרבי וחב”ד.

כמובן שכולם ניגשו לכבוד מעלת הסנדק המרומם לקבל ברכתו, ולסיום כשהרב עמד כבר לעזוב חזרה לביתו, וכשאני עומד ללוותו, פניתי אליו והודיתי לו על שזיכה אותנו ושימח אותנו כל-כך ו… אז אמרתי לו: “הרב! יש לי הפתעה נעימה בשבילך! אני ידעתי מראש שכבוד הרב יהיה הסנדק בברית הזו”!

הראשון לציון זצ”ל הביט בי בפליאה ובחיוך ואמר: “אתה ידעת מראש שאני אהיה הסנדק??? אני בעצמי לא מבין בכלל מה אני עושה פה ואיך הסכמתי לצאת מהבית ולהיות סנדק במצב שבו אני נמצא, איך אתה ידעת?” – ואז שלפתי את ה'אגרות- קודש' עם המכתב שכתבתי לרבי מה”מ שיל”ו ואמרתי לו: “הרבי מליובאוויטש קבע שאתה תהיה הסנדק!”

הראשון לציון: “מה אתה אומר, איפה ראית את זה?”

אמרתי לו: “הנה כאן ב'אגרות-קודש'- הנה השאלה והנה התשובה: “מרדכי הצדיק- מחשובי הרבנים”!”

הרב זצ”ל ביקש להחזיק במו ידיו את ה'אגרות' קרב את הספר אליו, קרא את השאלה והתשובה בעיון ואמר: “אני צדיק???” ובענוה האופיינית לו עשה תנועה של ביטול עם ידו.

ושוב הביט ב'אגרות' בשמחה ובפליאה: “פלא-פלאים. הפלא ופלא! עכשיו אני מבין מה אני עושה פה. הרבי מליובאוויטש קרא לי להיות סנדק על הילד שנקרא כשמו”!

והוסיף ושאל אותי:”למה לא אמרתי לי מההתחלה שהרבי קבע שאני הסנדק?” אמרתי לו: לא ידעתי כיצד תהיה תגובת כבוד הרב, ומה זה משנה, העיקר שהרב היה בפועל הסנדק כרצון הרבי!” הראשון לציון חייך ואמר: “מה זה משנה? אם הייתי יודע זאת מראש- הייתי בא יותר מוקדם לכבוד הרבי”!!!

חלפו כמה שנים ושוב זכיתי ליזום עוד עצרת תפילה בכותל המערבי למען הגאולה עם עוזריו של הרב, ואז – תוך כדי שיחה, שמשיח לתומו סיפר לי אחד הרבנים הסמוכים לרב, שפעם כשהיו כל התלמידי חכמים סביב הראשון לציון זצ”ל סיפר להם בהתלהבות כיצד זכה להיות סנדק בברית ע”פ קביעתו של הרבי ב'אגרות-קודש'… כשסיים הנ”ל לספר לי על הברית המיוחדת, גיליתי לו ש…אני הייתי אבי הבן ו'בדידי הווה עובדא'! ההשגחה הפרטית המדהימה הזו גרמה לו להפטיר כדברי הראשון לציון זי”ע:”פלא פלאים! הפלא ופלא”!

Comments are closed.

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook

נעלם. בבת אחת.

יש בעיות ויש בעיות. יש בעיות קטנות ושוליות, עליהם ...

נס 'על המקום'

היה זה לפני כשבועיים. מספר 'תמימים' - בחורים הלומדים בבית ...

דאגה בלב – יסירנה

  את הסיפור הבא חוויתי מקרוב, משום שגיבורי הסיפור הם ...

לעוררו עוד הפעם

מספרת גברת לימור חדד מבאר שבע: לפני כשנה וחצי, בעלי, ...

בדיקת מזוזה חדשה

שמי איציק בלולו. בדרך כלל אני לא נוהג לכתוב פה ...

פקיחת עיניים למצב קורונה

ביום אחרון של פסח עלו לי כמה רעיונות לגבי מצב  ...

הרבי מליובביץ' הוא המשיח על פי מק

צפו ברב מיכאל לסרי, בסרטון שעלה לרשת בשעות האחרונות: הרבי ...

אלפי פלאות נוספו באתר אגרות קודש

עוד לפני ג' תמוז. כאשר היו מצבים שאי אפשר שהמכתב ...

מכתב אחד והאבן יצאה

אצל רבים ברחבי העולם, הפך האתר אגרות קודש, לכתובת הישירה ...

רותם עבר פעמיים השתלת ריאות. נס ב

ב"ה. שמי רותם שרעבי. גדלתי בקרית ארבע להורים ומשפחה ...