סיפורי ניסים מאגרות קודש

סיפורי מופת אישיים וניסי הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות אגרות קודש

איך אני עשיתי ניתוח

מספרת א. מפתח תקוה:

לפני מספר חודשים, הרופאה הודיעה לי שאני חייבת לעבור ניתוח. הניתוח המדובר זעזע אותי מאוד. לא יאומן כי יסופר. אני?

כמובן שהרביתי בתפילות ושיח עם השם. אך הרגשתי צורך לדבר עם מישהו ולקבל תשובה. עלה לי רעיון לשאול באגרות הקודש. אני לא חב”דניקית ומעולם לא עשיתי זאת. למרות כל האתגרים שעברתי, מעולם לא הרגשתי כזה צורך. הפעם כן. מי שפותח באגרות הקודש צריך לקבל על עצמו משהו. אני קיבלתי לפרסם במידה ואראה שהתשובה הגיונית. פניתי לרבי 4 פעמים בתקופה זו. הרגשתי שזה ממש טלפון ישיר לעולם העליון.

ובכן, פעם ראשונה כתבתי לרבי שהרופאים אומרים לי לעשות ניתוח. מה לעשות?הרבי שלח לי את כרך כ עמודים רס”ח-רס”ט. אמנם התשובה יכולה להופיע בכל מקום בעמודים שמתקבלים, אך אני קיבלתי את התשובה ממש בתחילת העמוד הימני, שמתחיל מאמצע משפט. עמוד זה מתחיל במילים: “הרופאים שלע”ע (שלעת עתה) אין כל קס”ד (קא סלקא דעתך, כלומר יכולת לעלות על דעתך) ע”ד טיפולים רציניים כגון ניתוח ח”ו…” ובהמשך “וכיוון שאין נפקא מינא בהנוגע למעשה, הרי לפי השקפת תורתנו תורת חיים, על האדם להיות חזק בבטחון בהשם יתברך הרופא כל בשר ומפליא לעשות שיילך המצב הלוך וטוב”.

נדהמתי מהתשובה. קודם כל הנושא, זה בדיוק הנושא שלי – ניתוח. שנית, זה בדיוק מה שהרגשתי. מיום ליום הייתי מזועזעת פחות מרעיון הניתוח. עדיין הייתי בשלב שאני לא מסוגלת לעשות ניתוח כזה, אבל הרגשתי שעם הזמן, הזעזוע פוחת. את הניתוח עשיתי רק שלושה חודשים אחרי. ואפילו שבועיים לפני התאריך הנקבע, אפשר היה למצוא אותי בוכה עד השמיים. הניתוח נקבע ליום ראשון, ושאלתי את עצמי איך אוכל לעבור את השבת שלפני? אבל הרבי ידע שבתאריך הנקבע כבר אהיה מסוגלת מבחינה נפשית, והשבת עברה ללא כל מתחים. חוויתי כמה שניות של רעד על מיטת הניתוחים וגם אז המרדים ממש הרגיע אותי במילותיו, ו…נרדמתי.

יש לציין שבאותה תקופה, עוד לפני שנודע לי על מצבי הבריאותי, הייתי סובלת מפעימות לב מהירות מידי פעם עקב מתחים. כשבוע אחרי הפתיחה הראשונה באגרות הקודש, שוחחתי עם קרוב בטלפון. כרגיל, הוא אמר דברים שמעוררים בי התנגדות רבה. ידעתי שהשיחה עלולה להתפתח לבלתי נעימה אם אענה לו מה דעתי. עם רוב האנשים, כשאני מביעה אי הסכמה לדבריהם, השיחה ממשיכה בנעימות. אבל פה, מדובר בבן אדם שאין לי איתו תקשורת טובה, וכשיש אי הסכמה על משהו, השיחה לא מסתיימת יפה, ואז בלבי אמרתי: “הרי את מתמודדת עכשיו עם בעיות קשות, כדאי שתשתדלי להימנע מהתפתחות לא נעימה של השיחה. מי יודע אולי זה מה שמצפים ממני למעלה. אולי עדיף לשתוק”. אז שתקתי. היה לי קשה להתאפק ולא להביע את דעתי. ורק אחרי הרבה זמן, אמרתי משהו בצורה רפה, כדי שלא ייראה לא-אמיתי. ובאיזשהו שלב אפילו קצת נהניתי מהשיחה. זהו, השיחה הסתיימה. בשלום! הנחתי את השפופרת, קמתי ונעמדתי באמצע הסלון והרגשתי כ”כ טוב עם עצמי. אמרתי להשם “תודה רבה שעזרת לי להתאפק. אני יודעת שאתה מעלה אותי בדרגות”. כן, הייתי מודעת שכל הבעיות שיש לי נועדו להרים אותי בדרגות הרוחניות. מייד אח”כ התיישבתי על הספה כדי לנוח קמעה. אחרי שניות ספורות, הרגשתי פעימות לב חזקות. מה פתאום? מה הקשר? אני לא במתח עכשיו! התחננתי להשם שיעזור לי. אין קול ואין עונה. ניסיתי השתדלות מעשית – הרפיה. לא עזר. השם ברחמיו, שלח לי מחשבה לראש “תכתבי לרבי”. מייד כתבתי לו “רבי, יש לי פעימות לב חזקות. קשה לי!” הרבי שלח לי את כרך י, עמוד ק”מ-קמ”א. עמוד ק”מ פותח במילים “אלא אדרבא, עוד יסייע בידם לעלות בזה מדרגה לדרגה”. הזדעזעתי. הרבי מודה שהפעימות ניתנות לי כדי להעלותי מדרגה לדרגה. כאילו אומר “הרי את יודעת למה הבעיות האלה. אדרבה, זה בשביל להעלותך מדרגות”. אמנם הפעימות נותרו בחוזקם עוד זמן לא מבוטל, אך מהתשובה שקבלתי, התחזקתי לא לפחד מהן.

אחרי מספר שבועות, כשלא ראיתי שום תקוה לביטול הניתוח, כתבתי שוב לרבי. אני לא זוכרת איזה דף זה היה, אך במשפט הראשון הוא כתב לי לאזור עוז!

יש לציין שהניתוח נקבע לי לתאריך לועזי כלשהו. וכשבדקתי מה התאריך העברי, הסתבר לי שמדובר בתאריך מאוד מיוחד של עת רצון! כל מכריי שמחו על כך. במוצאי שבת שלפני הניתוח, הרגשתי שאני זקוקה לברכה מהרבי. ביקשתי ממנו ברכה לניתוח. והרבי שלח לי את כרך כ, עמ’ קנ”ד-קנ”ה. עמוד ימין נראה לא רלוונטי. בעמוד קנ”ה, המילים הראשונות, אחרי מילות הפתיחה, הן “עת רצון”!! זהו מכתב קצר עם ברכה, בתחילתו ובסופו, לבשורות טובות. ב”ה הניתוח עבר בשלום, עכשיו אני בשלבי החלמה.

You must be logged in to post a comment.

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook

נעלם. בבת אחת.

יש בעיות ויש בעיות. יש בעיות קטנות ושוליות, עליהם ...

נס 'על המקום'

היה זה לפני כשבועיים. מספר 'תמימים' - בחורים הלומדים בבית ...

דאגה בלב – יסירנה

  את הסיפור הבא חוויתי מקרוב, משום שגיבורי הסיפור הם ...

לעוררו עוד הפעם

מספרת גברת לימור חדד מבאר שבע: לפני כשנה וחצי, בעלי, ...

בדיקת מזוזה חדשה

שמי איציק בלולו. בדרך כלל אני לא נוהג לכתוב פה ...

פקיחת עיניים למצב קורונה

ביום אחרון של פסח עלו לי כמה רעיונות לגבי מצב  ...

הרבי מליובביץ' הוא המשיח על פי מק

צפו ברב מיכאל לסרי, בסרטון שעלה לרשת בשעות האחרונות: הרבי ...

אלפי פלאות נוספו באתר אגרות קודש

עוד לפני ג' תמוז. כאשר היו מצבים שאי אפשר שהמכתב ...

מכתב אחד והאבן יצאה

אצל רבים ברחבי העולם, הפך האתר אגרות קודש, לכתובת הישירה ...

רותם עבר פעמיים השתלת ריאות. נס ב

ב"ה. שמי רותם שרעבי. גדלתי בקרית ארבע להורים ומשפחה ...