סיפורי ניסים מאגרות קודש

סיפורי מופת אישיים וניסי הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות אגרות קודש

igrot-kodesh-write-bookנכנסתי לשם רק ל2 דקות… להגיד שלום לחניכה שלא ראיתי הרבה זמן… את החניכה לא מצאתי… אבל מצאתי מציאה יקרה ומרגשת! נכנסתי לאוהל הנשים ונדהמתי! ישבו שם נשים מכל המגזרים ופשוט כתבו לרבי, לראש בני ישראל… הראש גם שלהם, בפשטות! כל אחת נעזרה בבנות חבדניקיות שהיו שם… היו שם הרבה, אבל ראיתי שצריך עוד… אז נשארתי…

בפתח היציאה עזרתי לחברה להסביר לאשה שכתבה לרבי מלך המשיח איך זה שברגע שהיא כותבת היא מקבלת תשובה.. לא היתי צריכה להסביר… פשוט הדרכתי אותה לפתוח את האגרות קודש ולשים את המכתב היכן שיוצא. והתחלתי להסביר לה שברגע שהיא כותבת כבר הרבי יודע מה היא כתבה ובעז”ה הוא גם יברך. היא פתחה ואמרתי לה שגם אם לא רואים תשובה לא צריך להיבהל, כי הרבי מברך… לא סיימתי להגיד את המשפט ועיני האישה נחו על הכתוב בדף שפתחה… פתאום אני רואה מול עיני את עיניה נדלקות!!! בחיים לא ראיתי ככה את המושג עיניים נדלקות!! והיא מתחילה להתרגש ולהגיד.. די, אני מתעלפת, אני לא יכולה… די.. אני לא יכולה.. אני צריכה אויר.. ומתחילה להראות לי את המכתב שיצא לה ומסבירה לי מה כתבה…
הנה, המכתב לפניכן: (מה שמסומן בפס זה המילים שראתה מיד והתפעלה)

האיגרת – אגרות קודש מתורגמות חלק א עמ’ 202 (כרך ד עמוד רצז)

ב״ה, כ ״ה אייר, ה׳תשי״א
ברוקלין
ברכה ושלום!
קבלתי מכתבה בו כותבת אודות בריאותה, ובריאות אמה ואודות ילדי׳.. עם משפחתו ובנה.. יחיו: כשהייתי בל״ג בעומר שעבר על ציון חמי כ ״ק אדמו״ר זצוקללה״ה נבג״מ זי״ע, הזכרתי את כולכם, ובטח הוא מעורר רחמים שהשם יתברך יעזור ל כל אחד מכם במה שכל אחד צריך, אקוה שתבשר לי בשורות טובות.
אבל כדי לקבל את הברכות מה׳ ברוך הוא, צריך להכין כלים, שהם – שהבית יהי׳ בית יהודי חם ומואר; תדאג שהמזוזות תהיינה כשרות, ולפני הדלקת נרות ב כל ערב שבת וערב יום טוב תתן צדקה, ואת ילדי׳ תזהיר להניח תפילין כל יום – חוץ משבת ויום טוב – ואם אין להם אפשרות להניח תפילין בבוקר, שיעשו זאת במשך היום, עד שקיעת החמה, וכשיעשו כן, תקותי שהברכות יגיעו אליהם. בבקשה תמסור למרת… תי׳ שהזכרתי את בנה על ציון חמי כ״ק מו״ח אדמו״ר זצוקללה״ה נבג״מ זי״ע ושהיא תכתוב לו מיד, שיקפיד על הנחת תפילין כל יום – חוץ משבת ויום טוב – מתי שרק יש לו כמה דקות פנויות במשך היום מהבוקר עד הערב, אפשר להניח את התפילין ולו לכמה דקות בלבד, אבל העיקר שיניח תפילין ב כל יום בלי יוצא מהכלל, [ובשכר זה] ישמרהו השי״ת והוא יבוא הביתה בריא ושלם, הנני שולח ״מסר״, מצו״ב, שהיא [האמא] תשלח לבנה שי’.
בברכה.

עיניה ברקו והיא מראה לי במכתב שכתבה (לא הצלחתי לראות אבל היא אמרה) הנה, את רואה! כתבתי שאני רוצה שאמא שלי תהיה בריאה!!! והנה הרבי כותב אודות… בריאות אמה!

כשקראתי את המשך המכתב התפעמתי! בחיים לא ראיתי כזאת תשובה מדוייקת ומדהימה!
הרבי כותב שהזכיר את כל מי שכתבה באוהל, ומתי? בל”ג בעומר!!!! (זה היה במוצאי שבת, ליל ל”ג בעומר!!!)

הצעתי לה לשבת, שנמשיך לקרוא בהתיישבות.. אבל היא רק רצתה שאקרא לה עוד ועוד… והיתה בהלם גמור…
היא לא הצליחה להרגע…

הראתי לה שהרבי מברך את כל מי שכתבה אודותיו..

הסברתי לה מה הכלים שהרבי אומר שהיא צריכה לעשות- לבדוק את המזוזות, לתרום צדקה לפני הדלקת נרות ולהשפיע על הבן שיניח תפילין כל יום.. רק אמרתי את המילים הנ”ל על הבן והתפילין, היא התחילה להתרגש שוב ואומרת לי לחזור על מה שהרבי כותב… חזרתי.. היא מצביעה לי על בחור שעמד ליד ואומרת לי- את רואה את הילד הזה? הוא הבן שלי, הוא מחכה שיקנו לו תפילין שיוכל להניח! מחר אני הולכת לקנות לו תפילין!!!!

חזרתי לה שוב על ההוראות של הרבי, ושאלתי אותה אם היא מדליקה נרות. היא אמרה שכן.. שאלתי אותה אם יש לה קופת צדקה בבית.. היא אמרה שלא.. היא מביאה צדקה לאנשים שדופקים בדלת (ושואלת- איך אדע כל יום שישי שבדיוק עני ידפוק? איך אוכל להביא כך צדקה לפני שבת, הרי זה לא קורה כל פעם??!!) הסברתי לה שיש אפשרות לשים בקופה ואח”כ להביא לעניים… אבל אין לה קופה…

נזכרתי בסיפור שסיפר לנו הרב הלפרין בהתוועדות בשבת זו באוהל של הסמינר (צפת) במירון – שעברה פעם אצל הרבי אשה בחלוקת דולרים והרבי שאל אם היא יודעת מה זה קופת צדקה, היא אמרה שלא והרבי באהבת ישראל עצומה הסביר לה בסבלנות שתיקח קופסת גפרורים תעשה בה חור ותכניס לשם את המטבעות..
בדוגמת זה אמרתי לאישה שתיקח קופסא, תעשה בה חור ושם תניח את הצדקה לפני הדלקת נרות.. פתאום היא נזכרה שיש לה קופה שקיבלה פעם של רבי מאיר… ‘זה טוב?’ היא שואלת… ואני נוכחת לראות איך ההשגחות פרטיות בסיפור זה לא נגמרות… שהרי כפי שהרבי אומר יש מעלה מיוחדת שדווקא תתרום צדקה בקופה של רבי מאיר בעל הנס!!!

היא שואלת אותי- מה זה הספר הזה? הסברתי לה שזה כל המכתבים שהרבי כתב כל השנים וכו’ והיא לא מבינה.. ושואלת- איך הרבי ידע לכתוב לי את זה?? זה בדיוק על מה שביקשתי?! איך לא ידעתי על הספר הזה עד היום?!?!! הרי למדתי בבית ספר חב”ד!!! ולי עומדות דמעות בעיניים…

חב”דניקיות!!! חסידות של הרבי!!! צריך אותנו! אנשים משתוקקים לכך… מחפשים… לפרסם את זה בכל מקום שאתם הולכות- בעיקר בקיטנות בקיץ שזה הזדמנות מצויינת להחדיר לילדים… איך לא ידעתי עד עכשיו???? התמיהה שלה עוד עומדת מול עיני, בנוסף לעוד תמיהה- היא אומרת לי- לא הייתם פה שנה שעברה… אני משיבה לה… דוקא כן… אז היא שואלת בכאב- אז איך לא ראיתי אותכם???

צריך לפרסם את זה לכל אנשי הדור, שיש לנו רבי!!! של כולם!! ולמרות שיש לנו היום חושך כפול ומכופל- יש לנו טיפת אור.. שעוזר לנו לעבור את הגלות הקשה הזאת… אגרות קודש, בו הרבי ממשיך לתת לנו – לכל אחד ואחת – עצות והדרכות העבודת ה’ ובכל העניינים האחרים….!!!

You must be logged in to post a comment.

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook

נעלם. בבת אחת.

יש בעיות ויש בעיות. יש בעיות קטנות ושוליות, עליהם ...

נס 'על המקום'

היה זה לפני כשבועיים. מספר 'תמימים' - בחורים הלומדים בבית ...

דאגה בלב – יסירנה

  את הסיפור הבא חוויתי מקרוב, משום שגיבורי הסיפור הם ...

לעוררו עוד הפעם

מספרת גברת לימור חדד מבאר שבע: לפני כשנה וחצי, בעלי, ...

בדיקת מזוזה חדשה

שמי איציק בלולו. בדרך כלל אני לא נוהג לכתוב פה ...

פקיחת עיניים למצב קורונה

ביום אחרון של פסח עלו לי כמה רעיונות לגבי מצב  ...

הרבי מליובביץ' הוא המשיח על פי מק

צפו ברב מיכאל לסרי, בסרטון שעלה לרשת בשעות האחרונות: הרבי ...

אלפי פלאות נוספו באתר אגרות קודש

עוד לפני ג' תמוז. כאשר היו מצבים שאי אפשר שהמכתב ...

מכתב אחד והאבן יצאה

אצל רבים ברחבי העולם, הפך האתר אגרות קודש, לכתובת הישירה ...

רותם עבר פעמיים השתלת ריאות. נס ב

ב"ה. שמי רותם שרעבי. גדלתי בקרית ארבע להורים ומשפחה ...